منوعات

رواية وادي الجن الجزء الرابع

ابنكم عايش، لكن بنات الجن خطفينه ووحده من بنات الجن حبت الولد ورافضة ترجعوا تاني، هو مربوط بشعرها الطويل جدا وعمال يصرخ، الموضوع هياخد وقت كبير ع ما يرجع!

الاهل خافوا جدا من كلام الدجال، وطبعا فضلوا يسألوه عن المكان اللي موجود ف ابنهم ( أحمد) والدجال قالهم ابنكم موجود في مكان تحت الأرض، والمكان ده بيدخلو منه ويخرجوا من آخر الكهف ده وهو بيقول كلمة ده كان بيشاور بايده لمكان الكهف!

الاهل طبعا كانوا هيدخلوا الكهف لكن الدجال وقفهم وقالهم انه مستحيل حد يقدر يوصل لانه مكان سري صعب توصلوله! طب والحل ايه؟! السؤال ده قالوه أهل الولد والدجال قالهم ادبحوا الدبايح!

في عمان لما كان الشخص يتخطف من الجن كانوا بيدبحوا دبايح وبعدها يسبوها على اساس ان الاكل ده للجن حاجة زي الترضية للجن! فعلا دبحوا اهل ( احمد) الدبايح وكمان كل الأهالي اللي كانوا مشتركين في البحث عنه دبحوا هما كمان
لكن برضه من غير فايده! الدجال قالهم انهم رافضين يتلقوا سراح ابنكم عشان زي ما قلتلكم واحدة من بنات الجن عشقت الولد! حتى بعد ما دبحوا رفضوا يطلقوا سراحه!

مر شهور على اختفاء ( أحمد العامري) وما رجعش، خلاص الاهل اعتبروا أن ابنهم مات وصلو عليه صلاة الغائب كمان!
لكن بعد مرور اربع شهور حصل عاصفة ترابية شديدة جدا في قرية العيون وفي جبل ( مَدر) من قوتها خلعت كل عمدان الكهرباء اللي بتكون موجودة في الجبال اكيد شوفتوها قبل كده عندنا اللي بتكون مثبتة في الجبال، لدرجة كمان ان الناس بدأوا يتعوذوا منها لانها كانت قوية جدا فوق ما تتخيلوا!… يتبع

رواية وادي الجن الجزء الخامس الأخير

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى