منوعات

قصة الحقنة السحرية الجزء الاول

انا واقعة بمشكلة كبيرة ومعقدة ومش عارفه اعمل ايه ابن عمي الي بقاله عشرين سنة مغترب شاف صورتي واعجب بيا وقرر يطلب ايدي لما يرجع مصر بعد شهر هو واهله طب هتقولو فين المشكلة بكدة انا هشرحلكم كل حاجة

الحقيقة ان الصورة المة ببروفايلي مش نفسها صورتي الحقيقة ومش بتشبهني خالص لان لوني في الصورة فاتح ولوني بالحقيقة اسمر.
اسمي لبنى عندي ٢٥ سنة عاطلة عن العمل شكلي جميل جدآ ما عدا لوني الاسمر امي كانت دائمآ تقلي لو كنتي افتح شوية ي الشباب
في كل مرة اخرج كنت بسمع كلام اشكال والوان عني الي بتقول دي مش هتتجوز والي بتقول حلوة بس سمراء والي يقلول ايه الليل الي هجم علينا ده وكلام جارح كتير اوي
وخرجت قاصدة بيت صحبتي دلال حكتلها بالي حصل قلتلي ألف ألف مبروك يا حبيبتي احنا لازم نسهر اليوم ونحتفل بالخبر الجميل ده
قلتلها انتي اتجننتي ولا ايه بقلك انا واقعة بمشكلة كبيرة تقوليلي احتفال ومش عارف ايه

قلتلي مفيش مشكلة خالص انتي بس الي معقدة الامور
قلتلها اصلك مش عارفه مرات عمي عنصرية اد ايه دي لو شافتني وعرفت الحقيقة ممكن تني
قلتلي مرات عمك وجوزها قضو كل حياتهم خارج مصر ومش عارفين حاجة عنك وقبل ميعرفو لازم نعمل مخاطرة
المخاطرة الي كانت بتتكلم عنها دلال هيا عبارة عن حقنة بياخدوها اصحاب البشرة السمراء بتحول لونهم لابيض بس المشكلة بتكمن في ان ب الناس جسمهم مش بقاوم مفعولها وبو على طول بس المحظوظين هما الي ممكن يعيشو بعد مياخدو الحقنه
خفت اوي واتوترت و قلبي خفق بشدة بعد معرفت نتيجة الي هعملو

قلتلها طب سعر الحقنة دي كام؟؟؟

قلتلي عشرين الف جنيه ويمكن اكتر ده اقل سعر متوقع
قلتلها يالهوي على كدة لازم ابيع صيغة امي است لازم اروح محتاجة افكر كتير بالموضوع ده
قلتلي فكري براحتك بس اوعي تجيبي سيرة لحد اني الي قولتلك على موضوع الحقنة ده
قلتلها اط مش هقول لحد الكلام ده هيفضل سر بينا
رحت البيت لقيت امي بتنضف في العفش قلتلها لسه بدري عالحاجات دي انتي مستعجله ليه ومتنسيش انك والدكتور منعك من الاجهاد
قلتلي والنبي سبيني اعمل الي عاوزاه انا فرحانه وحابه اعملك كل حاجة بنفسي
قلتلها طب عبيش نفسك

دخلت اوضتها كل الدهب بتاعها ورحت ه ومشيت لصحبتي قلتلها خلاص انا فكرت كويس لازم اخد الحقنة دي واغير لوني ولو جرالي حاجة سلمي الرسالة دي لامي

قلتلي هو الرسالة دي فيها ايه بالظبط؟
قلتلها اعتذار وطلب سماح
رحنا انا ودلال لست اسمها جواهر هيا الي بتجيب الحقن دي وتبيعها للشباب ولانها ممنوعه والقانون بعاقب على تداولها بتوزها سرآ وعلى الرغم من خطورتها ومعرفة الناس لاضرارها مسبقا كانو بياخدوها

الحقنة دي اتسببت على مر السنين ب الكثير من الشباب والبنات الي عاوزين يغيرو خلقة ربنا وقليل منهم الي قدر يعيش ومحدش عارف على وجه التحديد الحقنة دي جات ن ومين صنعها بس الحقيقة ان شركة امريكية متخصصة في كري التجميل ركبتها عشان يكسبو من وراها دهب خاصة انهم صدروها لاكتر بلد يعج بالعنصرية

الوقت كان متاخر والهدوء عم كل المكان ومفيش حاجة مسموعه غير ات قلبي الخائف ها صوت جواهر وهيا بتكرر عليا مدي ايدك لو سمحتي
دلال قلتلي ايه مالك يا لبني انتي خايفة ولا ايه؟
جواهر قلتلي محدش ب عمر يا حبيبتي متخفيش لو فضلك ايام بالدنيا هتقضيها يلا مدي ايدك خليني اديكي الحقنة ورايا شغل كتير
اخدت الحقنة ورحت البيت لقيت امي نايمة بستها وودعتها ودخلت اوضة بابا ته وودعته مش عارفه بكرة هكون فين يمكن ا او اعيش كل الاحتمالات واردة قمت طفيت اللمبه وقطيت بنوم عميق………. يتبع
الجزء الثاني من القصة هنا

اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى