منوعات

رهف الجزء الأول

البارت الاول رواية ” رهف ”

– انا ميشرفنيش ان واحده زيك تكون مراتي وقريب اوي هطلقك بس استني عليا

-‏ متقدرش تطلقني ولو عملتها هاخد ابني معايا

-‏مسكها من شعرها : انتي واحده زباله هوة فين ابنك اللي بتتكلمي عليه ده اومال لو مكنتيش سيباه طول النهار وبتروحي حفلاتك وترجعي نص الليل

-‏ بفلوسي ي حبيبي كل ده بفلوسي

-‏فلوس ايه يا فا**** اللي بتتكلمي عليها انتي ناسيه ان … .

-‏قاطعه صوت ابنه الصغير وهوة بيعيط وواقف يتفرج عليهم ف نادى علي الخدامه : انتي ي زفته ياللي اسمك رهف

رهف بحزن : ايوة ي باسل بيه

باسل بزعيق : خدي ابني علي اوضته لحد م اجيله

رهف : حاضر يلا يا حمزة تعالي معايا

حمزة بطفولة : لا انا هفضل مع بابي

باسل بهدوء : حبيبي روح مع رهف وانا ثواني وجاي

رهف اول م قال اسمها قلبها دق لاني دي اول مرة ينطق اسمها كده من ساعت م اشتغلت عنده

حمزة بحزن : حاضر ي بابي

رهف خدت حمزة ومشو وباسل رجع لعصبيته تاني مع ملك

باسل بعصبيه : اتقي شري احسلك

ملك ببرود لفت ايديها حوالين رقبته وبتقرب منه : حبيبي متعصب لية وبعدين احنا مقعدناش من زمان مع بعض

ولسه ايديها بتنزل علي صدرة وبتفك زرايرة قميصة مسك ايديها نفضها وقالها : هتفضلي طول عمرك بتاع مصلحتك وسابها وخرج بقلمي اميرة محمد محمود

قبل م باسل يدخل علي رهف وحمزة ابنه الاوضه سمعهم بيتكلمو فوقف عشان يعرف بيقولو ايه

حمزة بدموع : هوة بابي ومامي مش بيحبوني لية ي رهف

رهف حضنته : لا ي حبيبي دول بيحبوك اووي وكمان بابي مش بيجبلك احلي للعب ؟­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

حمزة بطفولة : بس مامي علي طول مشغولة مش بتقعد معايا زيك انتي

سكت شوية بعدين قالها : هوة انتي ينفع تكوني صحبتي ي رهف

رهف لسه هترد عليه باسل دخل

باسل بحب : حبيبي يلا عشان تنام وكمان رهف عايزة ترتاح

حمزة باسه من خده : تصبح علي خير ي بابي

بعدين باس رهف : تصحبي علي خير ي رهفي

رهف بإبتسامه : وانت من اهل الخير ي حبيبي­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

حمزة نام وغطوة وباسل شد رهف من دراعها وخرجها برة وزقها وقعت علي الارض

باسل بغضب وصوت واطي : انتي هنا خدامه ياريت متنسيش نفسك ، ابعدي عن ابني وشوفي شغلك وبس عشان حركاتك دي كلها متمشيش عليا

رهف بدموع : بس انا ….

باسل قاطعها : انتي تخرسي وإللي اقولك عليه تنفذيه بالسكات فااااهمه ؟

رهف بدموع : فاهمه ي بيه

وطلعت تجري من قدامه دخلت المطبخ وفضلت تعيط بعدين غسلت وشها وطلعت تستأذن منه عشان تمشي

رهف بحزن : باسل بيه انا خلصت ممكن امشي

باسل بسخرية : ايه اللي مخلي بنت زيك تشتغل خدامة

رهف بثقه : الشغل مش عيب ي بيه­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

باسل قام مشي وقف قصادها : اممممم مقولتش ان الشغل عيب اظن ان سؤالي واضح

رهف : اظن برضو ان دي حاجه شخصية

باسل بغموض : تمام اتفضلي
رهف بصتلة بتحدي وقبل م تخرج خبطت ف ملك
ملك بعصبية : مش تحاسبي ي حيوانه
رهف : اسفه ي هانم مخدتش بالي
ملك بغضب : ابقي خدي بالك بعد كده اصلها مش ناقصة
باسل بغضب : مللللك في ايه
ملك بصت ل رهف بقرف : مفيش ي حبيبي اصل الخدامه مخدتش بالها لما خبطت فيا ف بعرفها مقامها
رهف عينيها دمعت ومشيت من عندهم وطول الطريق تعيط : لولا محتاجه الشغل مكنتش اتذليت لامثالكم بتدوسو ع الفقرة عشان معاكم فلوس حسبي الله ونعم الوكيل
يتبع ….
الحلقه الثانيه من هنااااااااااا

اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى