منوعات

رهف الجزء الثالث ..

لبارت التالت “رواية رهف”

عمر بمرح : مش احسن م يبقي علي ايد حد تان.ي

باسل لكمه ف جمبه و ابراهيم بصلة بغ.ضب

ابراهيم : كل واحد يتفضل علي شغله يلا

عمر وباسل خرجو ورا.حو كافيتريا الشركه وقع.دو قصاد بعض وهما ساكتين

عمر ق.طع الصمت واتكلم : احكيلي بقي ايه اللي مضايقك

باسل بضيق : ملك متغي.رة اوي ي عمر بقت تروح حف.لات وترجع نص اللي.ل مش بتهتم بيا ولا بحمزة ابنها صحيح متجو.زناش عن ح.ب بس دا ميمن.عش ان احنا عيلتها

عمر بتن.هيدة : وعشان كده بتطلع غضبك ف البت المسكينه رهف­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

باسل بغضب : عمررر اتكلم عدل شوية

عمر بهد.وء : الغ.ضب مش هيعمل حاجة ي صحبي ربنا عالم بظروف البنت دي وايه اللي خلاها تشتغل ف خدمة البيوت كده مع انها آية ف الجمال

باسل بش.رود ليتذكر مل.امحها : هية جميلة فعلا

عمر بمرح : احم ..روحت لحد فين

باسل بتوتر : هاا معاك اهوة انا بعمل معاها كده ي عمر لاني ابني حمزة متعلق بيها اوي وهيه اكيد مش هتفضل معانا العمر كله ولازم يعتمد علي نفسه

عمر بهدوء : متنكر.ش انك سايب تربية حمزة عليها وانت كمان مهمل ف حقة وبعيد عنه يعني زيك زي ملك

باسل بصدمة : انت بتقول ايه ي عمر­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

عمر رجع بضهرة لورا واتكلم : طول الوقت ف الشركة ي اما معايا مين بقي بيهتم بأكلة وشربة ولبسه ومدرسته طب ايمتا اخر مرة قعدت معاه وسالته عامل ايه ف المدرسة ولا ايمته فضيت نفسك شوية وقولتله تعالي ي حبيبي نخرج يعني انت مرتكب ذنب زي.ك زي ملك ف حق ابنك عشان كده بيلجأ لرهف شاف فيها حنية الام اللي محروم منها وحنان الاب اللي المفرو.ض يطبطب عليه لولا انها بنت كويسه مكنش ابنك اتعلق بيها بالشكل ده

باسل بحزن : ياااه ي عمر بقيت حا..سس اني معرفتش اكون اب لابني حا.سس اني عا .جز قدامة­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

عمر : لا ي باسل انا مش بقولك كده عشان احساس العجز يتملك منك انا بفهمك ان ابنك محتا.جك ف وقت زي ده ، تعرف لما رهف جات خبطت علي بيتي اتصد.مت اللي هوة بتعملي اي هنا وقتها شوفت ف عينيها حزن العالم وخصوصا لما قالت انها جاية عشان الشغل لاني كنت عامل اعلان اني محتا.ج واحده ست او بنت تنضف البيت بالاجر الكافي اللي تطلبه كانت هترفض لما شافتني لوحدي ف الشقه بس قولتلها ان ا.مي جو.ة بس جيت انت بقي خربت الدنيا واتهمتها الاتهام البشع ده

باسل بغ.رور : احنا هنفضل نتكلم عنها كتير زيها زي اي بنت بتشتغل عندي بقلمي أمير.ة محمد محمود

عمر بثقه : تنكر انها مميزة ومختلفه

باسل بضيق : مش هتفر.ق يلا عشان ور.انا شغل كتير

عمر بتذكر : استني بس هتعمل ايه مع حمزة لما يعرف ان ره.ف مش هتيجي تاني

باسل بخنقة : مش عار.ف والله ي صحبي­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

________________________________?

رهف خرجت من عند باسل وعمر وراحت عن قبر ابوها وفضلت تعيط كتير

رهف بعيا.ط : انا بكر.هك ي بابا بكر.هك ليه سيبتني لكلا.م اللي يسوي واللي ميسوا.ش انت سا.معني انا رهف بنتك وبقولك اني عمري م هسا.محك ، قولتلك متمشيش ي بابا ومسكت ف ايدك لما كنت لسه طفلة طبطبت علي ضهري وقولتلي مش هساف.ر ليييييييه ي اخي حرا.م عليك ، ليه تعمل فيا كده بقيت بشتغل خدامة ف البيوت ، ودا يشتمني ودا يهيني علشان بس اصرف عليا انا وامي واخويا ، وانت هنا مرتاح مش كده ، مرتاح وانت شايفني بتهان وبتبهدل ااااااه ي وجع قلبي استغفر الله العظيم يارب استغفر الله العظيم ربنا يسامحك ي بابا ربنا يرحمك ويغفرلك

قعدت مكانها تعيط وتستغفر ر.بنا علي الكلام اللي قالته

باسل ر.جع من الشر.كه وقرر يعمل بكلام عمر ويهتم بحمزة ومش بس عشان عمر قال كده لا دا غريزته الفطرية كأب اندفعت مرة واحده وقرر يغير من نفسه دخل علي حمزة لقاه ببعيط­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

با.سل بلهفة : ما.لك ي حبيبي بتعيط ليه

حمزة بدموع : بابا ي ر.هف مجتش ليه ؟

باسل بحز.ن علي ابنه : ر.هف مش هتيجي تاني ي حبيبي

حمزة بدء يعيط : لا انا عايز ر.هف دلو.قتي خليها تيجي

باسل بهد.وء : ي حمزة رهف مش فا.ضية

حمزة بعيا.ط : لا انا عايز رهف

باسل بعص.بيه : قولنا رهف مش هتيجي تاني

حمزة رمي نفسة علي الس. رير وباسل سابة وخرج وشوية وحمزة مسك التليفون و.رن علي رهف­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

عند ر. هف كانت ساندة ر.اسها علي تربة ابوها وبتعيط تليفونها رن بتشوف مين طلع حمزة مسحت دموعها وردت عليه بقلمي اميرة محمد محمود

حم.زة بعياط : الو ي رهف تعالي

ر.هف : مالك بس ي حمزة­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

حمزة : بابي زعق فيا وقال رهف مش هتيجي تاني
رهف بتنهيده : مش هينفع اجي ي حبيبي
حمزة بغضب : لو مجتيش انا مش هشرب اللبن ولا حتي هاكل
رهف : حمزة اسمع….
حمزة قفل ف وشها السكه وقعد يعيط ملك دخلت عليه
ملك : كنت بتكلم مين ي حمزة
حمزة بيعيط : …..
ملك بش.خيط : انت ي ولد رد عليا
حمزة بعيا.ط : كنت بكلم رهف ي مامي
ملك بغ.ضب : وبتكلم الزفتة دي لية
حمزة ببر.اءه : رهف مش ز.فته
ملك ضر.بته بالقلم : اخر. س ي قليل الا. دب
يتبع ….
الحلقه الرابعه من هنااااااااااااااااااا

اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

شاهد أيضاً
إغلاق
زر الذهاب إلى الأعلى